XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
6. Eta pluralismoa da ezker berriaren beste ezaugarri bat.
Ezker berria pluralista aitortu da, bai ideologian, bai ekintza-moldeetan eta baita interes-joera nahiz interes-taldeetan ere.
Ez du batasunik edo Alderdirik bihurtu nahi izan, mogimendu pluralista izaten jarraitu baino.
Ekintzak, irizpide klasikuen arabera, besterik aholkatzen zuen unerik kritikoenetan ere, Paris-en agertu zanez: amerikarrak
Langilerismo edo interes-monopolio barik, ideiena bezain sakratu aitortu da interesen pluralismoa.
Hain zuzen horixe dala-ta ere ezin entzun dio ezker berriak profeta bati bakarrik (M.-ri bereziki entzun arren).
Ezker berriaren ideologia ez da filosofilari edo zoziologilariren baten burutik, armaturik eta pronto, sortu, Pallas Atenea Jupiter-en burutik bezala.
Ideologia libre bat danik ere ezin esan leike.
Ezpada, definitu du M.-k).
Beraz, ezker berria
Eta, zer-nolako erreboluzioa nahi ote dute ezker berriok, edo zein helburu ote dute? - galdetuko zuen norbaitek honezkero.
Bai, inork baleki horixe!...
Baina hau zehazki definitzea ez da posible.
7. Erreboluzioak gizartea
Kantidadezko erreboluzio soilean gelditu izana leporatzen dio M.-k Marx-i: alegia, lan-tresneriaren jabego herritarrean.
Neokapitalismoaren hegemoniak gizarte osoaren barnean sartu duen zapalketa-moldea azaldu zan beltzen zapalketaren azterketakoan: intelektualki, moralki, sexualki, kulturalki gaude zapalduta.
Gizartearen kalitatezko aldakuntza da, orduan, beharrezkoa.
Gizartearen kritikaok M. ezker berriaren antzokian agertu baino lehenagokoak dira.
Mao ta Rosa Luxemburg, azkenekoa batez ere, irakurtzen ziran hastapenetan.